KONKURSY‎ > ‎Konkurs ekologiczny‎ > ‎

Wycieczka 2016

18 maja odbyła się wycieczka –nagroda dla laureatów konkursów Święta Ziemi 2016. Z powodu niepewnej pogody zamiast do Doliny Kobylańskiej pojechaliśmy na zamek do Będzina i do Egzotarium w Sosnowcu.

Zamek w Będzinie został wybudowany w XIV na polecenie Kazimierza Wielkiego na wzgórzu zwanym Wzgórzem Zamkowym- jako jeden z zamków i warowni jurajskich mających strzec granic (biegnących wzdłuż Czarnej Przemszy) między Koroną Polską, a Czechami. (W 1356 roku Kazimierz Wielki przekazał Śląsk Czechom).

Aktualnie w zamku znajduje się muzeum Zagłębia. My zwiedziliśmy piękny park zamkowy, w którym poprowadzone są dwie ścieżki turystyczne: historyczna i przyrodnicza. Oglądaliśmy zamek i dziedziniec, a także zwiedzaliśmy podziemia- schrony wybudowane w czasie II wojny dla ochrony ludności cywilnej. Bawiliśmy się też na rekreacyjnym skwerku i rozwiązywaliśmy przygotowane dla nas zadania historyczne i przyrodnicze.

Na zakończenie wycieczki pojechaliśmy do Egzotarium do Sosnowca. Trafiliśmy na porę karmienia i mogliśmy zobaczyć jak początkowo niemrawe gady stają się niezwykle ruchliwe. W Egzotarium podziwialiśmy też piękne rośliny, papugi i ryby.

Wycieczka była bardzo udana.

Wycieczka -nagroda w konkursie ekologicznym.