REGULAMIN REKRUTACJI NA ZAJĘCIA STAŁE
prowadzone w Młodzieżowym Domu Kultury w Mysłowicach
w roku szkolnym 2025/2026
§ 1
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718, 2005).
Uchwała Rady Miasta Mysłowice nr XXXV/525/17 z dnia 30 marca 2017 r.
§ 2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wolne miejsca na dane zajęcia stałe prowadzone w placówce.
Na zajęcia stałe organizowane w placówce przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze miasta Mysłowice. Kandydaci zamieszkali poza obszarem miasta Mysłowice mogą być przyjęci na zajęcia w trybie postępowania uzupełniającego.
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest:
w przypadku kandydata pełnoletniego – na wniosek kandydata
w przypadku kandydata niepełnoletniego – na wniosek rodzica lub opiekuna prawnego kandydata
Wniosek o przyjęcie na zajęcia należy złożyć online („Wniosek o przyjęcie na zajęcia stałe” znajduje się na stronie internetowej MDK w menu „REKRUTACJA”).
Wniosek zawiera:
imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia kandydata;
imiona i nazwiska rodziców lub opiekunów prawnych kandydata;
adres miejsca zamieszkania kandydata i jego rodziców lub opiekunów;
adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców (opiekunów prawnych) kandydata;
wskazanie wybranych form zajęć;
informację o udziale w zajęciach w poprzednich latach;
zgodę na udział dziecka w zajęciach;
oświadczenie o stanie zdrowia kandydata;
oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych;
oświadczenie o zapoznaniu się z informacją administratora o przetwarzaniu danych osobowych;
oświadczenie o odpowiedzialności karnej w przypadku podania nieprawdziwych danych;
oświadczenie o zgodzie na wykorzystanie wizerunku kandydata;
oświadczenie o zgodzie na nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych na rzecz MDK;
oświadczenie o zgodzie na publikację imienia i nazwiska kandydata na liście osób przyjętych i nieprzyjętych na zajęcia.
W razie konieczności (większa liczba kandydatów) należy przedłożyć dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718, 2005), odpowiednio:
oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata;
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność o ile rodzaj niepełnosprawności nie wyklucza udziału w danej formie zajęć, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44);
orzeczenie o niepełnosprawności jednego lub obojga rodziców kandydata
orzeczenie o niepełnosprawności rodzeństwa kandydata.
oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177);
dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177).
§ 3
ZASADY PRZEPROWADZANIA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia prowadzone w placówce przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki. Dyrektor placówki wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i w razie konieczności podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
przeprowadzenie badania uzdolnień kierunkowych kandydatów;
w razie konieczności sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia rozwijające uzdolnienia dyrektor placówki może zorganizować przeprowadzenie badania uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez Radę Pedagogiczną. W takim przypadku na zajęcia przyjmuje się kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik takiego badania.
W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki, o których mowa w ust. 2 i ust. 9, niż liczba wolnych miejsc na zajęcia, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria, wynikające z ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718, 2005), którym nadane są wartości przyznawanych punktów:
wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt;
niepełnosprawność kandydata – 1 pkt;
niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 1 pkt;
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 1 pkt;
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 pkt;
samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 1 pkt;
objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt.
Wniosek kandydata posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności będzie dodatkowo rozpatrywany w obecności rodzica lub opiekuna prawnego, a przyjęcie na zajęcia uzależnione będzie od warunków lokalowych i indywidualnych potrzeb kandydata związanych z niepełnosprawnością.
W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego będzie brana pod uwagę kontynuacja zajęć, czyli fakt uczestniczenia w zajęciach w roku poprzednim. W pozostałych przypadkach decyduje data złożenia wniosku.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.
kandydat posiada osiągnięcia kierunkowe – 5 pkt;
(na podstawie poświadczonych kserokopii dyplomów potwierdzających osiągnięcia).
kandydat wykazuje zainteresowania i uzdolnienia kierunkowe – 6 pkt;
(na podstawie oświadczenia kandydata pełnoletniego, rodziców lub opiekunów prawnych).
rodzeństwo kandydata jest uczestnikiem zajęć w placówce – 7 pkt;
(na podstawie oświadczenia kandydata pełnoletniego, rodziców lub opiekunów prawnych).
Kandydaci nieprzyjęci z powodu braku miejsc umieszczeni są na liście rezerwowej.
§ 4
TRYB ODWOŁAWCZY
OD WYNIKÓW POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
W terminie 7 dni od zakończenia rekrutacji komisja drogą elektroniczną poinformuje kandydata pełnoletniego, rodziców lub opiekunów prawnych o przyjęciu lub odmowie przyjęcia. Rodzic lub opiekun prawny kandydata niepełnoletniego albo kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata na zajęcia.
Uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata na zajęcia sporządza się w terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku przez wnioskodawcę. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
Rodzic lub opiekun prawny kandydata niepełnoletniego lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata na zajęcia.
Dyrektor placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Na rozstrzygnięcie dyrektora placówki służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 5
POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE
Jeżeli po przeprowadzeniu rekrutacji placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor placówki przeprowadza postępowanie uzupełniające przez cały rok szkolny.
Do postępowania uzupełniającego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania rekrutacyjnego.
§ 6
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe kandydatów przyjętych na zajęcia, zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym kandydat jest uczestnikiem zajęć stałych prowadzonych w placówce, czyli do końca danego roku szkolnego.
Część informacyjna:
Administratorem Danych Osobowych jest Młodzieżowy Dom Kultury, z siedzibą w Mysłowicach, przy ulicy Mikołowskiej 3, telefon: 322 222 545, e-mail: sekretariat@mdk.edu.pl
Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się poprzez e-mail:
w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz dziecka.
Pani/Pana dane osobowe oraz dziecka są przetwarzane w związku z:
rekrutacją na zajęcia stałe prowadzone w Młodzieżowym Domu Kultury w Mysłowicach w roku szkolnym 2025/2026,
złożeniem wniosku o przyjęcie Pani/Pana dziecka do naszej placówki, dalszą korespondencją, która może wyniknąć w toku procesu rekrutacji oraz edukacji w naszej placówce,
ponadto w celu wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa oświatowego.
Administrator przetwarzać będzie Pani/Pana dane osobowe i dane osobowe kandydata na podstawie:
ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, co stanowi o zgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych w oparciu o przesłanki legalności przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g RODO,
oddzielnie wyrażonej zgody na ich przetwarzanie, gdy cel i zakres są szersze niż określone w ww. przepisach prawa,
innych aktów prawnych wydanych przez organ prowadzący właściwy dla jednostki oświatowej w sprawie określenia kryteriów przy postępowaniu rekrutacyjnym oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
Pani/Pana dane osobowe oraz dziecka przekazywane będą tylko podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania danych osobowych wskazanych w pkt. 3, wynikający z obowiązujących przepisów prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania lub prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do cofnięcia zgody w każdym czasie, jeżeli była podstawa przetwarzania. W celu zgłoszenia realizacji swoich praw należy skontaktować się z administratorem lub IODO na dane wskazane w klauzuli.
Gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku, mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak obowiązkowe na podstawie powyższych przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości przeprowadzenia rekrutacji.
Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora.
I etap rekrutacji – aktywacja formularza online i przyjmowanie zgłoszeń. - od 1 czerwca do 30 czerwca 2025 r.
Weryfikacja zgłoszeń - od 1 lipca do 4 lipca 2025 r.
Informacja o przyjęciu - 7 lipca 2025 r.
II etap rekrutacji - od 14 lipca do 18 lipca 2025 r.
Informacja o wynikach II etapu rekrutacji - 22 lipca 2025 r.
Rekrutacja uzupełniająca - od 23 lipca 2025 r. do wyczerpania miejsc
Forma: online
Miejsce: strona MDK https://www.mdk.edu.pl/
Dokumenty pomocnicze: oferta rekrutacyjna, regulamin, terminarz,